Wednesday, July 28, 2010

Perlu ka saya jadi cikgu?



Rasa stress pula bila bka FB smua member jadi cikgu, tu secara automatik buat saya terfikir kalau saya apply dah lama kerja tetap income tiap bulan masuk x payah fikir banyak..Tapi bila fikir minat langsung xda untuk mengajar saya tersenyum sendiri. Dalam hati fikir " buat apa saya mintak jadi cikgu kalau nanti mengajar terpaksa, kerja x ikhlas" ooo di situ saya boleh bayangkan keadaan diri bila kerjaya guru jadi pilihan. Memang x boleh imagine diri sendiri stress pas tu muka penuh jerawat, badan naik sebab asyik makan, pergi kerja macam pesalah hendak ke tali gantung, kaki terseret-seret sebab terpaksa. x mungkin!

Kalau kerjaya ini yang saya pilih, kenapa saya x teruskan kerja home teacher mengajar students saya dua orang yang comel loteh tu? Dengan gaji kira boleh tahan + makan minum + semua disediakan? Ajar pula Grade 8 dan Grade 5 silibus IGCSE xda la susah mana pun..

Tapi saya tamatkan kontrak dengan employer saya dengan alasan balik kampung, padahal duduk rumah menternak lemak (sila SPA panggil calon simpanan ni).. Perlu ka tunggu jawapan dari SPA sahaja? Atau dengar cakap family minta KPLI @DPLI macam abang saya? En. Kekasih Hati pun suruh susah-susah minta jadi cikgu habis cerita.. pastu terfikir lagi, askar x dengan cikgu, dengan nurse..so typical!

Apa-apa pun saya suka duduk rumah jadi datin, mungkin kerjaya terbaik untuk saya adalah seorang isteri & ibu yang 24/7 berkhidmat untuk family.. :)

No comments:

Post a Comment